piątek, 4 grudnia 2015

jak zrobić papierową gwiazdę 3 D...

kochani, z lekkim poślizgiem, 
ale jest obiecany tutorial jak wykonać papierową gwiazdę.
 Mam nadzieję, że się przyda i zagwieździcie się po uszy ;-)









Co potrzebujemy ?
- sztywny papier (do większych gwiazd najlepiej sprawdzi się papier do scrapbookingu, ale do malutkich np. do udekorowania stołu, wystarczy blok techniczny)
- nożyczki 



kartka papieru musi być kwadratowa. Składamy ją na pół w dół (to ważne)

składamy dolny róg w górę (musi być równo)

odginamy do poprzedniej pozycji (mamy teraz linie po przekątnej)


teraz zaginamy górny róg w ten sam sposób

i kolejny raz odginamy spowrotem (taraz mamy skrzyżowane linie)


teraz , tak jak to pokazane poniżej, zaginamy kartkę tak żeby jej koniec "spotkał" się dokładnie ze środkiem przeciętych linii

teraz bierzemy ten koniec i odchylamy go równo do boku, zaginamy.

chwytamy za róg kartki i zaginamy ją tak jak poniżej

składamy do zewnątrz na pół

po złożeniu powstanie coś takiego

odwracamy to "coś" na drugą stronę, czyli teraz wygląda to tak

tu gdzie pokazuję przykładamy nożyczki, od tego miejsca bedziemy ciąć.
Tniemy tak jak to pokazane, czyli po ukosie

powstaje nam trójkącik
  
a po rozłożeniu z trójkącika powstaje to

tu gdzie pokazuję trzeba uwypuklić w drugą stronę, tak żeby powstalo wyraźne ramie gwiazdy

i to samo robimy z tym ramieniem

wszystkie ramiona "formujemy" tak aby te zewnętrzne "kontury" były do góry zagięte a te pomiędzy nimi do dołu.
 
Gwiazda gotowa !

33 komentarze:

  1. Świetnie to wytłumaczyłaś! :)
    Też ostatnio nauczyłam się je robić - to "must have" u mnie w te Święta ;)
    Miłego dnia!
    Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę ? bo ja mam trochę wątpliwości czy udało mi się dobrze wytłumaczyc :-) ale to tylko tak trudno wygląda, prawda ? jak się usiądzie z kartką to łatwizna, sama już po pierwszej gwieździe kolejną robiłam z pamięci.
      Dziękuję i wzajemnie :-)

      Usuń
    2. Udało Ci się świetnie! :)
      Też piszę teraz post o moich gwiazdkach ale po instrukcję jak je wykonać odeślę moich czytelników do Ciebie, mogę? ;)
      Lepiej od Ciebie tego nie wytłumaczę :)

      Usuń
    3. Ojej, pewnie :-)
      To teraz podbudowałaś moją wiarę w to, że jednak dobrze wytłumaczyłam ;-)

      Usuń
  2. Dziękuję za kursik , bardzo mi się podobają takie gwiazdki , ale nie wiedziałam jak się je robi :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę bardzo :-)
      Bardzo fajnie prezentują się zawieszone na lustrze, dzięki płaskiej powierzchni z tyłu, idealnie przylegają :-)

      Usuń
  3. Hurrraa!! Udało mi się za "pierwszą razą"!! Jak patrzyłam to czarna magia, jak zaczęłam robić - cud - zrobiłam bez poprawek :)) Dzięki Kamciu, może pokuszę się o więcej :))

    Twoje biele i szarości... Ach... i och.... :)
    Buziaki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz :-) to tylko tak strasznie wygląda, a potem to idzie hurtem :-) Buziaki!

      Usuń
  4. Koniecznie dzisiaj spróbuję !!!!!, kursik idealny !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ala, już jest dowód powyżej u Madzi, że wychodzi , także spróbuj koniecznie :-)

      Usuń
  5. Super kursik. Muszę spróbować, bo te gwiazdki bardzo mi się podobają. Mam nadzieję, że dam radę, bo na lustra byłyby idealne. Pozdrawiam i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że dasz radę !
      Pozdrowienia i proszę bardzo :-)

      Usuń
  6. Och i aaaaaach! Wydaje sie w miarę proste, ale to chyba pułapka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popróbuje wpierw a potem niech się wypowie.
      No Kamcie o pułapki posądzać ? skandal ;-)

      Usuń
    2. Żadna pułapka! Naprawdę działa :) I jest mega proste!

      Usuń
    3. A jak ma się dwie lewe, hę?!

      Usuń
    4. Nie gada po próżnicy tylko próbuje :-)

      Usuń
    5. Śliiiiiczne i bardzo fajny "tutek" :-). Nie należę do szczególnie uzdolnionych manualnie osób (to przekaz do Kaszmirowej), ale te gwiazdy produkowałam ze 3 lata temu hurtowo i to na duuużo gorszym tutku, więc idź, krój, składaj i się ciesz pięknymi gwiazdami :-). Ja się zapierłam, że nie chcę, bo kojarzyły mi się z czasami, gdy dom miałam w najgorszym momencie przejściowym, gdy jeszcze nic nie kupowałam (tym wszystkich pięknych dodatków) i coś tam sama próbowałam zrobić (decu, origami) z tym, ze do niczego nie pasowały :-), ale jak widzę tę gwiazdę na tej witrynie i jak się teraz po otoczeniu rozgladam to czuję, że trzeba iść ciąć i składać :-).
      Buziaki :-***

      Usuń
    6. Wy jesteście moje gwiazdeczki! Wiecej mi nie trzeba :D
      Jeśli Dama nie należy do osób manualnie uzdolnionych z tymi kuchniami własnoręcznie zrobionymi, to ja już nie wiem, KTO należy?
      Sama Marta Steward, chyba.

      Usuń
    7. Dam rade, proszę mi tu nie imputowac braku zdolności, i tak w to nikt nie uwierzy :-) Kaszmirowa ma rację z tą kuchnia. BUZIAKI WIELKIE JAK DĄB BARTEK DLA WAS

      Usuń
  7. O jak dobrze mieć takie mądre koleżanki co to takie fajne tutki zamieszczają Miałam robić i już nie muszę szukać gdzie indziej :) Dziękujemy, Bużka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super,hvězda vypadá moc pěkně.
    Kamilko,moc tě zdravím a přeji pěkný den,pá Zuzka

    OdpowiedzUsuń
  9. Z kartką ogląda się lepiej!!!! Na pewno spróbuję bo efekt jest świetny!!!!! Bardzo mi sie podoba!!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj kochana, i daj znać jak wyszło, jesteś zdolna babeczka to napewno wyjdzie pięknie

      Usuń
  10. W zeszłe święta ogwiazdkowałam pół domu Mąż do dzisiaj wypomina mi ślady taśmy na kominku :-)
    Korzystałam z tego samego sposobu
    Udanego grudnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotka, u mnie lustro umazane od taśmy i też pewnie się naslucham ;-)
      I dla Ciebie tez :-)

      Usuń
  11. Świetna dekoracja! Chyba skorzystam i zrobię kilka dla siebie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo namawiam, to naprawdę proste. Pozdrowienia :-)

      Usuń
  12. Super , u mnie teraz też będą papierowe gwiazdy.

    OdpowiedzUsuń
  13. No nie wiem czy by mi się udało stworzyć takie cuda...

    OdpowiedzUsuń