czwartek, 5 listopada 2015

Królowa jesiennych ciast...

jakie ciasto kojarzy się Wam z jesienią ?
Dla mnie to zawsze będzie szarlotka albo ciasto z dyni. 
To pierwsze wiedzie zdecydowany prym w skojarzeniach z jesienią w tle.
Istnieje zjawisko "wicia gniazda" powinno też być coś na określenie magazynowania tłuszczyku na zimę ;-) "zawiązywanie sadełka" ?
 może być ?
Wraz z chłodniejszymi dniami mam ochotę na ciepłe ciasta w towarzystwie aromatycznej kawy,
wszelkiego rodzaju dania rozgrzewające,
 co by się sadełko zawiązało właśnie i dało radę ocieplić ciało w zimne dni ;-)
Bogracz węgierski albo potrawka jednogarnkowa
 z warzywami, kurczakiem i aromatycznymi orientalnymi przyprawami 
to jest to, co obok szarlotki króluje na naszym stole jesienią...

Przepis na szarlotkę :

Klik 















15 komentarzy:

  1. Pychotka! Lubię na gorąco z mała ilością lodów waniliowych!!!! Natomiast z dyni jakoś nie wychodzi mi za bardzo, wolę np pieczona lub risotto. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, właśnie, lody waniliowe !
      Tym risotto z dynią to mnie zaintrygowałaś, poszukam przepisu. Ściskam :-)

      Usuń
  2. Ja też uwielbiam szarlotkę :))Twoja wygląda dokładnie tak samo jak mojej babci :))) Na pewno tak samo smakuje:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, a wiesz, że w przepisie jest napisane, że to przepis po Babci ? :-) Myślę, że takie proste są najlepsze, nie przekombinowane, a ta jest na kruchym cieście, bardzo delikatnym, z jabłuszkami pachnącymi cynamonem :-)

      Usuń
  3. O taaaak, moje ukochane zdjęcia, takie Twoje - niczym Twoja wizytówka :-). Przepięknie, a przy okazji też uwielbiam szarlotkę (tylko moja wg przepisu Cioci Ilony :-)) i też zawiązuję tuscyk na zimę ;-). A teraz idę jeszcze pokontemplować .... ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Och :-*
    W mojej rodzinie najlepsza szarlotke robiła babcia, z taką kratka z ciasta na wierzchu i jakoś przepis zaginął na nią :-( a ta z kwestii smaku jest najbardziej do tej babcinej zbliżona. Buziaczek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, taka z kratką właśnie! Albo z ciastem porwanym na górze ala kruszonka. Ale mi się zachciało szarlotki! :-). Buziaczek ♥

      Usuń
  5. rany uwielbiam :-)))))
    u nas też babcia piekła popisowy jabłecznik/szarlotka zwał jak zwał problem w tym że ja takiego nie potrafię:-I
    jutro wreszcie sobota i może uda mi się cosik na szybko pyknąć;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj Karolinka z przepisu kwestiasmaku (link powyżej) gwarantuje Ci,że wyjdzie super :-)

      Usuń
  6. I ja kocham ... szczególnie z lodami waniliowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym wszystko i nawet wylizała ten słodki półmisek hihi :))))) O sadełku ciiii...szaaaa ;P
    Buziaki Kami :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe Betus, czyli byłabyś gościem idealnym - nie dość,że zje z apetytem to jeszcze po sobie pozmywa ;-) Buziaki kochana

      Usuń