niedziela, 31 sierpnia 2014

Wytrawnie...

Próbowałyście muffinków w wersji wytrawnej? jeżeli nie - to zachęcam do wypróbowania, doznanie z goła dziwne, bo wygląda jak słodkie a smakuje szalotką, szyneczką, serem i ziołami.Służę przepisem jeżeli będziecie miały ochotę spróbować ;-)
Piękną oprawę zapewniła mi niezmiennie ceramika Ib Laursen oraz Green Gate


             







Wytrawne Muffins - przepis

Potrzebujemy :
  • 250 g. mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • jajko
  • 10 łyżek oleju
  • 150 ml. maślanki
  • szczypta soli i trochę pieprzu
  • cebulka dymka lub szalotka
  • 150 g. szynki
  • połowa papryki
  • ser (ok.50 g.)
  • dowolne zioła


Do dużej miski przesiewamy mąkę, dodajemy pr. do pieczenia sól, pieprz i ulubione zioła. Mieszamy.
  

Jajko wbijamy do drugiej miski i roztrzepujemy, lekko ubijając wlewamy olej i maślankę.

Mieszaninę sypkich i rzadkich składników łączymy.

Podsmażamy drobno poszatkowaną cebulkę, szynkę i paprykę na patelni, po przestudzeniu dodajemy do ciasta razem ze startym serem. Mieszamy.


Przygotowujemy formę na muffinki lub tak jak ja ceramiczne miseczki Ib Laursen ( do kupienia np. w www.fromnord.pl ) i wypełniamy formę do 2/3 wysokości. Pieczemy 25 min. w temperaturze 180 stopni.

S m A c Z n E g O !








6 komentarzy:

  1. ja poproszę przepis, nigdy nie robiłam i nawet nigdy nie jadłam ;)
    a może przepis wrzucić do posta?
    piękne zdjęcia i wnętrza :))))
    bardzo apetycznie ta babeczka wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę bardzo i poproszę o pochwalenie się efektem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O.K. :))))
      dziękuję za przepis, może ktoś jeszcze skorzysta, a ja może w tym tygodniu wypróbuję :)
      miłego :D

      Usuń
  3. Na zbliżające sie chłody taka ciepła babeczka będzie idealna, można też zabrać ze sobą, gdzieś na drogę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi pysznie:) A ja robiła w wersji z mozarella, serem feta, suszonymi pomidorami i ziołami. Również polecam spróbować:)
    Pozdrawiam, będę zaglądać!!! I zapraszam do siebie:) www.kobiece-inspiracje.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę,że przepis można dowolnie modyfikować, wg. swoich upodobań Napewno wypróbuje Twój bo połączenie mozarelli i suszonych pomidorów brzmi apetycznie :-) Uściski kochana

    OdpowiedzUsuń